Doelgroepidentificatie.
Effectief
bedienen,
werven en/of behouden van doelgroepen als klanten, leden of
personeel. Door de doelgroep in kaart te brengen en aan te sluiten bij
hun specifieke kenmerken, kan met gerichte inzet meer resultaat worden behaald.
De basis
is een wetenschappelijke doelgroepsegmentatie van 10 hoofdtypen en in
totaal 44 subtypen in de samenleving. Deze indeling heet MOSAIC en is
gebaseerd op feitelijke informatie van alle 7,5 miljoen huishoudens
in Nederland die is aangevuld met belevingsonderzoeken. Het resultaat
is een identificatie van de doelgroep, met bijbehorende interesses,
inkomen, lifestyle, mentaliteit en mediagedrag.
In drie bijeenkomsten koppelen we de eigenheid
van de propositie/organisatie aan de eigenheid van de doelgroep:
- identiteit
en activiteiten propositie/organisatie
- relevante
maatschappelijke ontwikkelingen
- bepaling
huidige doelgroepen
- uitgebreide
profilering gewenste doelgroepen
- boodschap
en kanaalkeuze.
U krijgt
zicht op de eigen activiteiten en hun effect. U krijgt een volledige
afstemming op de mensen die u wilt bereiken en een meer gerichte
inzet van communicatie. |