home    |    diensten    |     stijl    |    partners    |    contact
   

Doelgroepidentificatie.

Effectief bedienen, werven en/of behouden van doelgroepen als klanten, leden of personeel. Door de doelgroep in kaart te brengen en aan te sluiten bij hun specifieke kenmerken, kan met gerichte inzet meer resultaat worden behaald.

De basis is een wetenschappelijke doelgroepsegmentatie van 10 hoofdtypen en in totaal 44 subtypen in de samenleving. Deze indeling heet MOSAIC en is gebaseerd op feitelijke informatie van alle 7,5 miljoen huishoudens in Nederland die is aangevuld met belevingsonderzoeken. Het resultaat is een identificatie van de doelgroep, met bijbehorende interesses, inkomen, lifestyle, mentaliteit en mediagedrag.

In drie bijeenkomsten koppelen we de eigenheid van de propositie/organisatie aan de eigenheid van de doelgroep:

  • identiteit en activiteiten propositie/organisatie
  • relevante maatschappelijke ontwikkelingen
  • bepaling huidige doelgroepen
  • uitgebreide profilering gewenste doelgroepen
  • boodschap en kanaalkeuze.

U krijgt zicht op de eigen activiteiten en hun effect. U krijgt een volledige afstemming op de mensen die u wilt bereiken en een meer gerichte inzet van communicatie.

 

optimaal
contact
doelgroep


minder
kosten

  coaching
  organisatie-advies
  human development
  doelgroepidentificatie
  organisatiecultuur
   e-mail
   06 - 42 70 71 10
Organisaties maken dingen mogelijk, mensen laten dingen gebeuren